reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Eva Dingová

Eva Dingová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  24x

Som bežný slovenský priemer,ničím nevyčnievajúci z radu.Už pár desaťročí sa snažím premeniť sínusoidu môjho života na priamku.Zatiaľbezúspešne. Zoznam autorových rubrík:  ZdravieSpoločnosťCestovanieSúkromnéNezaradené

reklama

Zdravie

Krv pre Branka

Eva Dingová

Krv pre Branka

Moje krstniatko  teraz bojuje na onkológii s akútnou lymfoblastickou leukémiou. A my potrebujeme súrne krv - veľa krvi.  Tak prosím mojich kolegov blogerov, Vás čitateľov a diskutérov , ktorým sa to nerpieči ich presvedčeniu a dovolí im to ich  zdravotný stav, o pomoc. Krv môžte darovať na ktorejkoľvek transfúznej stanici na meno Branislav Mallý, má štyri roky a leží na detskej onkologickej klinike v Banskej Bystrici. Na krvnej skupine nezáleží.  Ak nepomôže Brankovi, pomôže ostatným deťom, ktoré sa na tejto klinike snažia zo všetkých síl vyhrať  svoj najväčší životný boj. Tieto deti majú jedno spoločné. Ešte pred pár týždňami boli zdravé!!! Preto Vás prosím, nebuďte ľahostajní voči našim prosbám. Lebo nikto z nás dnes nemôže vedieť, či práve zajtra sa neocitne v rovnakej situácii aj naše dieťa.  Ďakujem.  Eva Dingová 

  • 27. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 39
Trinásta komnata

Eva Dingová

Trinásta komnata

Blahoželám, vyhrali ste bitku. Najťažšiu časť liečby máte za sebou. Polovica ľudí, ako vy, to šťastie nemala. Dávajte si na seba pozor, liečbu neprerušujte, žite striedmo, kupujte si vitamíny a nefajčite! Ak sa vaše krvné testy v priebehu dvoch rokov nezmenia, budete si môcť povedať, že ste úplne zdravá. Uvidíme sa zas o mesiac, povedal mi môj ošterujúci lekár, a podal mi do ruky šesť husto popísaných receptov.Z lekárne som vyšla so štyrmi krabičkami polochémie, ktoré mali znižovať vedľajśie účinky ďalšich šiestich krabičiek čistej chémie. A tento Mendelejevov chemický prehľad mal vyliečiť moje telo zničené chemoterapiou a udržať môj krvný obraz v norme, ktorá by viac naprivolala tetku zubatú. Asi je zbytočné dodávať, že keď som vyplatila v lekárni všetky lieky, nemala som si už za čo kúpiť citróny...

  • 4. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Hovno hoří!

Eva Dingová

Hovno hoří!

Po dlhšej dobe som mala znovu tú česť stať sa pacientom nemocničného zariadenia a dokonale si vychutnať všetky vymoženosti našeho zreformovaného zdravotníctva.Vzhľadom na to, že som milovník adrenalínových športov, chcem touto cestou poďakovať Ministerstvu zdravotníctva, že mi umožnilo plnohodnotný adrenalínový tréning mojej telesnej a duševnej schránky. A to všetko all inklusive a za púhých 50,- Sk na deň. Kto by takej ponuke odolal?

  • 20. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 43
Návrat z Marsu

Eva Dingová

Návrat z Marsu

Prešli tri mesiace. Liečba sa blížila ku koncu. Prišiel deň návratu domov. Lekári Vás ubezpečujú, že prvú bitku s chorobou máte už za sebou. Čaká vás ale bitka druhá. Príliš dlho ste komunikovali so smrťou a tak realita návratu do bežného života za múrmi nemocnice, vám pripadá niekedy až nezvládnuteľná a strašne nereálna.No a ešte ten pohľad do zrkadla...hrúza.. ubezpečí vás v tom, že od strašidla nemáte ďaleko. Vtedy som sa musela zasmiať. Bola som vďačná, že moje deti už vyrástli z plienok a v žiadnom prípade im podľa najnovších psychologických štúdií mojím vzhľadom nemôžem spôsobiť doživotnú traumu. Tesne pred odchodom z nemocnice, som si pripadala ako dieťa, na ktoré práve čakajú prvé kroky. A je len na ňom, ako ich zvládne a kam ho dovedú.

  • 18. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
Keď úsmev bolí

Eva Dingová

Keď úsmev bolí

Poznáte to? Žijete si svoj život, vcelku vyrovnaný. Žiadne veľké výkyvy.Tešíte sa z lukratívneho zamestnania, z prestavby bytu, z nového auta, vyberáte dovolenku a sledujete úspechy svojich detí. Športujete, chodíte do sauny, na masáže, staráte sa o svoje telo. A aby ani duša nezaostala, chodíte na jógu, na kurzy sebaovládania, vzdelávate sa a tešíte sa na všetko nové, čo vás može stretnúť. Máte pocit, že každé ráno vám na okno zaklepe váš anjel strážny, vy mu odkývate a tešíte sa na ďalší šťastný deň. Myslíte si, že to bude deň ako každý iný. Cestou do práce sa ešte chcete zastaviť u lekára po výsledky z bežných preventívnych vyšetrení. Lekárka, ktorá bola vždy usmievavá vás čaká so smutnou tvárou. Vy ju chcete v prvom momente utešiť, lebo si myslíte, že ju stretlo niečo zlé. Len ťažko veríte slovám, ktoré vám hovorí. Stále si myslíte, že tie slová nepatria vám, a vy potom ako v tranze so slzami v očiach idete domov. Zbalíte si všetky potrebné veci, odvoláte pracovné stretnutia, pohladíte psíka, deťom načmárate nesúvislý odkaz a sadáte do sanitky, ktorá vás vezie do nemocnice. Máte pocit, že z okna vidíte vášho strážneho anjela, ktorý vám práve zakýval na rozlúčku.

  • 19. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 32
reklama
Len charizma lekárovi nestačí.

Eva Dingová

Len charizma lekárovi nestačí.

Rok 1980. Novopostavená moderná nemocnica s najlepším diagnostickým zariadením na Slovensku. Onkológia.Sedela som s otcom v čakárni a pripravovali sme sa na verdikt lekára,ktorý rozhodne o našom ďalšom živote. Čakanie bolo nekonečné,a ani otec ani ja sme nechceli hovoriť práve o TOM. Tak sa náš dialóg zmenil na vychvaľovanie pozitív interiéru nemocnice. Boli sme unesení výzdobou chodieb umelými kvetinami a krásnymi optimisticky vyznievajúcimi reprodukciami umelcov. Na plafóne svietili maličké farebné žiarovôčky,ktoré vo mne vyvolali spomienky na detstvo. Pri vchode do čakárne sme si mohli navoliť stanicu rozhlasu, ktorá nám má spríjemniť čakanie. Všade bolo cítiť vôňu dezinfekčného prostriedku, upratovačky mi pripadali ako na pretekoch portvišov a záchody žiarili príkladným vybavením a čistotou. Pamätám si, že vtedy som sa prvýkrát v živote stretla s dávkovačom papiera na utretie rúk a klimatizáciou.Prišiel náš čas a vošli sme s otcom do ambulancie.

  • 21. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
reklama
SkryťZatvoriť reklamu