reklama

No ty vole !

Žijem v Čechách,menila som zamestnanie a do práce som potrebovala výpis z registra trestov. Išla som práve domov na Slovensko a hovorím si, keďže žijem v krajskom meste, bude to rutinná záležitosť,ktorá mi nezaberie viac ako hodinu času. Tak som sa vybrala na našu prokuratúru. V malej chodbičke jedno okienko a pri ňom rad ľudí, ako za komoušov na banány. Začala som hľadať naokolo potrebné tlačivo,ktoré je nutné vypísať. Nech som sa pozerala kamkoľvek, nikde nebolo. Po otázke na okolostojacich a už píšúcich, mi bolo vysvetlené, že ak chcem prázdne ľajstro, tak sa musím postaviť do rady k tomu jedinému okienku, ktoré fungovalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (94)

Keďže ňič iné, okrem pozerania na hodiny a čakania v rade sa robiť nedalo, odstopla som si, že kým som sa dočkala prázdneho tlačiva, ubehlo presne 34 minút. Keď som sa konečne dostala k slovu, od slečny za okienkom som si vypýtala 10 tlačív. Asi po minúte zaklipkala svojími umelými mihalnicami, zvraštila obočie a zakričala, že načo mi je 10, dá mi dve. Do teraz nechápem to zbytočné handrkovanie o kus bezcenného papiera,ale teda ako sa do hory volá...tak som zakričala už aj ja, že ich potrebujem pre kolegov a určite si neprivyrábam zberom surovín z ich zdrojov. Keď to slečna za okienkom pochopila, tak ďalšie dve minúty odpočítavala naozaj veľmi problémovo, kvôli jej dlhým nechtom hodných povšimnutia, presne 10 kusov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zrejme vtedy aj stáli pri mne všetci anjeli strážni,lebo ma napadlo sa opýtať,kde je automat na poplatky 4 Eura,ktoré k žiadosti o výpis z registra trestov potrebujem. Slečna mi povedala,že nič také neexistuje, dokonca mi ani ona tie kolky nepredá, a ja si musím tie kolky niekde zohnať, najlepšie na pošte, lebo stánkárom sa tento sortiment držať neoplatí.

Opustila som okienko, nechala som si dve žiadosti /pre istotu, ak sa pomýlim,aby som zas neprišla zbytočne o 40 minút môjho času/ a zvyšných 8 kusov som poskytla ľuďom v rade za mnou. Nemusím hádam vysvetľovať, že banánová rada sa zmenšila na radu na zemiaky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišla ďalšia eapa - zháňanie kolkov. Našťastie blízko prokuratúry je aj pošta. No smola bola,že bol čas obeda a jednookienkový deň pokračoval. V rade som stála len 15 minút, aby som sa dozvedela, že potrebné kolky nemajú,majú len kolky značne vyššej hodnoty. A čo teraz? Odporučili mi hlavnú poštu. Však čo ťa nezabije,tak ťa posilní a s týmto heslom som sa vybrala na asi 1,5 kilometra vzdialenú hlavnú poštu, do ktorej okrem auta, nie je prakticky žiadne blízke spojenie mestskej dopravy / veď kto by to čakal? Však? /,takže pešo. Keďže bol stále čas obeda, celá jednookienková história sa opakovala,aurát s pozitívnym výsledkom, konečne mám dva dvojeurové kolky. Hurá. Neviem,čo asi by som mala robiť,keby tie kolky nemali ani tam...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrátila som sa s vypísanou žiadosťou aj kolkami na prokuratúru k dobre známemu jedinému funkčnému okienku. Čakala som už len 15 minút, podala som konečne žiadosť a slečna ma ubezpečila, že o hodinu budem mať výpis hotový. Výpis ale hotový nebol ani po viac ako hodine a pol,samozrejme som sa to dozvedela po ďalšej čakačke v poradí, vraj kvôli technickým problémom a mám prísť zas o hodinu. Ale pre istotu, až na ďalší deň,lebo naša prokuratúra pracuje každý deň bez výnimky len do 15.00 hodiny. A tak zrejme normálny bežne pracujúci človek,si za týmto účelom musí vybrať dovolenku. Nakoniec tento boj už moja trpezlivosť vzdala, po troch kilometroch na pešo a štyroch hodinách státia v radoch na poštách a čakania na prokuratúre. Takto som veru moju krátku dovolenku na Slovensku prežiť neplanovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišla som nazad do Čiech a išla som si vybaviť výpis z registra trestov v Čechách. A čuduj sa svete, nemusím hľadať žiadnu prokuratúru, stačí mi ísť na poštu.Žiadne ľajstrá,žiadne zháňanie kolkov a čakačka v rade 3 minúty. Slečna za okienkom si vypýtala moj občiansky preukaz, povedala,že vzhľadom na to,źe som slovenský občan, budem čakať na výpis AŽ!!! polhodinu. Vezme do ruky môj občiansky, ja nič nevypisujem, všetko robí slečna za mňa. Podpisujem hotovú žiadosť. Kým kontrolujem správnosť údajov, slečna za okienkom na pošte mi hovorí, že za tú polhodinku kým bude výpis hotový, môžem skočiť na kávu hneď vedľa pošty, vraj majú výbornú. A ak nemám čas,tak výpis si môžem vyzdvihnúť na hociktorej pošte, kedykoľvek,kdekoľvek v celých Čechách. A na otázku, koľko platím, mi odpovedala, že 100 korún,ale až pri prebratí výpisu a v hotovosti. Kým som si stihla schovať doklady do kabelky,a prečítať pre mňa neznáme, ale pre Čechov úplne základné veci,čo všetko môžem vybaviť na českej pošte, zavolala na mňa slečna z okienka.Už to "vyjíždí". Nestihla som ani kávu. Za 15 minút som mala vybavený plnohodnotný výpis z registra trestov- ja,slovenský občan, v Čechách.

Výpis bol z českej strany v poriadku, ale zarazila ma jedna jeho súčasť, ktorú citujem: Rejstřík trestu Slovenské republiky, z duvodu technickych omezeni, docasne neposkytuje informace.

Čo k tomu dodať? Milujem Slovensko, narodila som sa tam, mám tam priateľov, rodinu.Toto je len jedna z maličkostí, ktoré som potrebovala vybaviť a nevyšlo to. Za pár dní na to zabudnem. Ale keď sa rozprávam s kamarátmi na Slovensku, stretajú sa s takýmito problemami denne. Aj keď si nemyslím,že v Čechách je všetko dokonalé, napriek tomu si spomeniem na slova pána Lasicu : Nedobehneme ich,ani ked budú utekať proti nám.

Eva Dingová

Eva Dingová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  24x

Som bežný slovenský priemer,ničím nevyčnievajúci z radu.Už pár desaťročí sa snažím premeniť sínusoidu môjho života na priamku.Zatiaľbezúspešne. Zoznam autorových rubrík:  ZdravieSpoločnosťCestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu